tiistaina, marraskuuta 04, 2014

Kohti uutta

Hyvää huomenta! Mitä Sinulle kuuluu? Miten nukuit?

Minä nukuin hyvin. Oloni levollinen ja samaan aikaan sisälläni kuplii ilo. Olen inspiroitunut. Vierailin eilen eräässä lahtelaisessa lukiossa ja kerroin nuorille opiskelumahdollisuuksista. Mukanani oli viisi korkeakouluopiskelijaa, jotka esittelivät omaa opiskelualaansa. Nuorten seurassa on kiva olla - nuoruuden valoisa ja välitön innostus on tarttuvaa!

Olen nykyisen työni puitteissa saanut olla päivittäin tekemisissä parikymppisten nuorten kanssa. Suomalaisia, venäläisiä, kiinalaisia, vietnamilaisia, saksalaisia, ranskalaisia, espanjalaisia, portugalilaisia, norjalaisia, belgialaisia, kreikkalaisia, tsekkiläisiä, puolalaisia, latvialaisia... Kansainvälisten ryhmien ja projektien myötä on ollut suuri etuoikeus nähdä eurooppalaisen nuoren mielen maisemaa. Olen oppinut paljon. Kiitos! Oloni on hieman haikea, sillä olen ainakin toistaiseksi jättämässä nykyisen työni. Edessäni, tässä hetkessä on avautumassa uusi tehtävä, johon sydämeni kompassi vakaasti osoittaa. Kiitos tämä hetki. Kiitos elämä.

- Jorma Ronkainen (kuva Anu Viik)
ps. Olen tässä aamuvarhaisella tehnyt vielä pientä hienosäätöä kirjaani. Laitoin kirjan sisällysluettelon näkyviin sivuilleni (onnessa.com/onkirjancontents.html)

Ei kommentteja: