sunnuntaina, syyskuuta 03, 2017

Maagisia hetkiä

Vaikka olen vakuuttunut, että elämä tapahtuu aina tässä ja nyt, ei eilisen reflektointi tai huomisen ennakointi ole filosofialleni vierasta. Reflektointi ja ennakointikin tapahtuvat aina tässä ja nyt. Nyt on reflektoitava. Eilinen oli runsas, unohtumaton päivä! Olin aamulla kahdeksan jälkeen matkalla Kuusamosta kohti Iitä kun sain kokea maagisia hetkiä. Aamusumu kietoi maiseman pehmeään vaippaansa ja sirotti auringonvalon ylimaalliseksi hehkuksi. Minun oli pysähdyttävä.
Nostin kuvauskopterin noin 100 metrin korkeuteen ja siellä loisti kirkkaus. Sanat loppuivat. Oli kauneus. Oli elävyys. Oli ihmettelevä kiitollinen ihminen.
Jatkoin matkaa ja Iissä vietin unohtumattomat 6 tuntia. Kuvasin jokimaisemaa meripelastusalus Planialta käsin. Minä en tiennyt, kuinka kauniissa paikassa Iin kuntakeskus on. Minä en tiennyt, kuinka upea Iijokisuun alue on. Minä en tiennyt, miksi jotkut haluavat asua nimenomaan Iissä. Nyt tiedän.
Illalla saavuin kotiin. 2. syyskuuta on Annelle ja minulle erityinen päivämäärä. 28 vuotta sitten koimme jännittäviä hetkiä Kannuksen kauniissa kirkossa. Tahdoimme. Tahdomme yhä. <3

Ei kommentteja: