torstaina, tammikuuta 31, 2013

Tietoinen tie toinen

Ideat tai ajatukset eivät ole minun tai kenenkään muunkaan. Koskaan. Ajatukset ilmenevät tietoisuudessa, ajatus "minuudesta" ja "minun ajatuksesta" mukaanlukien. Sen sijaan, että jokin ajatus tai idea olisi sinun tai minun, se on tietoisuuden avaralla, rajattomalla ja loputtomalla kentällä ilmenevä käsitteellinen epäjatkuva ilmiö. Tämä ilmiö tulee tai on tulematta "julkiseksi". Se tulee tai ei tule lihaksi. Manifestaatio tapahtuu jos on tapahtuakseen jonkun persoonan kautta.

4 kommenttia:

Rita A kirjoitti...

Ajatus on kiinnostava. Miten sitten toimia sen pohjalta? Ryhtyykö jalostamaan ja kehittämään ajatuksia vai heittääkö sikseen kun ne eivät kuitenkaan ole minun omiani? :)

Jorma "Jomppe" Ronkainen kirjoitti...

Hyvää ajatus kannattaa tuoda todeksi, jakaa. Huonossakin ajatuksessa saattaa olla hyviä aineksia, jotka voi jalostaa. Ego haluaa kunniaa, tietoisuus ei sitä kaipaa.

Rita A kirjoitti...

Ajatukset ja niiden kehittely ovat minulle tärkeitä, ja myös mieluisia. Tykkään olla luova. Ajatustenvaihto niinikään on puuhaa josta nautin. Hyvä keskustelu on melkein parasta mitä on.

Aika hankala sananvahvistussysteemi sivumennen sanottuna ja joku mainoskin ponnahtaa esiin kun tulen tänne, mutta tule silti :)

Jorma "Jomppe" Ronkainen kirjoitti...

Kiitos viestistä, enpä muistanut enää että olin joskus määrittänyt sanavahvistuksen. Otin pois :-)

Kyllä, olen ihan samaa mieltä keskustelun, luovuuden ja ajatusten vaihdon kiehtovuudesta.